آخرین اخبار
کد مطلب: 79985
سوال از وزير اقتصاد در مورد عدم پرداخت وام ازدواج بي نتيجه بود/بانک مرکزي مسئول پرداخت وام است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1758
به گزارش سلام لردگان. روز سه شنبه هفته گذشته 17 تيرماه وزير امور اقتصاد و دارايي در پاسخ به سوال محمد حسن آصفري نماينده اراک در مجلس شوراي اسلامي در خصوص تخصيص نيافتن وام ازدواج از سوي شبکه بانکي، در مجلس حاضر شد؛ وي متوازن نبودن منابع و مصارف تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج را عامل مشکلات بوجود آمده در پرداخت وام ازدواج عنوان کرد و به نمايندگي از بانک مرکزي متعهد شد تا دو ماه آينده اين مشکل برطرف شود. 
 
در همين رابطه مجتبي رحماندوست عضو کميسيون اجتماعي مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني دانا، اظهار داشت: از صحبت هاي آقاي وزير نبايد انتظار داشته باشيم که تا دوماه آينده  اتفاق جديدي بيفتد.
 
وي افزود: آقاي وزير گفت بعد از دو ماه نتايچ بررسي خود را اعلام مي کند؛ متاسفانه يکي از همکاران بنده طي مصاحبه اي اشتباه برداشت کرده بود و گفته بود که دو ماه بعد وام ازدواج پرداخت مي شود.
 
وي با بيان اينکه نظام بانکي نهادي است که مجلس نمي‌تواند درباره آن سوال مطرح کند، گفت: ساختار بانک مرکزي و ساختار ارتباط نظام بانکي کشور بگونه اي نيست که مسئولان بخواهند پاسخ گوي نمايندگان مجلس باشند در صورتي که ما در دولت گذشته هم شاهد بوديم که وزير اقتصاد و دارائي آقاي حسيني چندين بار به مجلس آمده و در پاسخ به نمايندگان به صراحت گفت اينها به من مربوط نيست.
 
رحماندوست سوال از وزير اقتصاد را بي نتيجه دانست و گفت: سوال از وزير اقتصاد در مجلس بي نتيجه بود و اين پرسيدن هيچ نتيجه اي ندارد.
 
وي افزود: از آنجاييکه بانک مرکزي متولي پرداخت وام ازدواج به جوانان است مجلس نمي‌تواند در اين باره از آن سوال داشته باشد و اگر بخواهد در مورد وام ازدواج از بانک مرکزي پرسشي شود، بايد ‌از رئيس‌جمهور بپرسيم  که سوال از رئيس جمهور هم هزينه بر است و از طرفي در تاريخ کشور اينچنين اتفاقي خيلي نادر است، ولي در حال حاضر در رويه اداري کشور وزارت اقتصاد و دارائي پاسخگوي امور بانکي کشور است و اين کار غلطي نيست.
 
وي گفت: آقاي وزير اقتصاد هرچه سريع تر براي برطرف کردن مشکلات پرداخت نشدن وام ازدواج جوانان اقدام کند؛ در حال حاضر درباره اختلاس‌هاي بانکي که صورت مي گيرد کلي بحث و وقت گذاشته مي شود در صورتي که هيچگاه موضع گيري صحيح وشفافي درباره وام ازدواج از سوي نظام بانکي گرفته نمي شود؛ به هر صورت بنده همه مشکلات و کوتاهي ها که در پرداخت نشدن وام ازدواج به وجود آمده را به گردن نظام بانکي کشور مي دانم.
منبع. دانا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس